Ove nedelje u Beogradu se održavaju dva zanimljiva gostujuća predavanja o ekološkoj pismenosti koja će održati dr Tomas Marcinkovski, profesor i programski rukovodilac obrazovanja u oblasti prirodnih nauka, tehnologije i matematike na Tehnološkom institutu na Floridi (Sjedinjene Američke Države).
Prvo se organizuje u sredu, 27. marta, u 11 časova na Fakultetu za obrazovanje učitelja i vaspitača Univerziteta u Beogradu (Kraljice Natalije 43, Beograd), u Amfiteatru 41 (III sprat). Tema predavanja je „Šta je ekološka pismenost, kako ona izgleda i zašto je važna za obrazovanje mladih i nastavnika – iskustvo iz SAD“ (What is environmental literacy, what it looks like, and why it matters for Youth and Teacher Education – Experience from the USA).
Ovo predavanje na engleskom jeziku namenjeno je svim studentima i istraživačima koji se bave obrazovanjem, a posebno nastavom biologije, hemije i geografije. Prisutni će imati prilike da razgovaraju i postave pitanja profesoru Marcinkovskom.
Drugo naučno-popularno predavanje biće upriličeno dan kasnije, odnosno u četvrtak, 28. marta, sa početkom od 17.30 časova, u Atrijumu Narodnog muzeja Srbije (Trg republike, 1), na temu „Možemo li biti ekološki pismeni ako nismo osetljivi na prirodnu sredinu i ekološke probleme? – Kako razumemo, merimo i unapređujemo ekološku pismenost?“ (Can we be environmentally literate if we are not sensitive to the natural environment and environmental problems? – How do we understand, assess, and enhance environmental literacy?).
Ovom prilikom biće obezbeđen konsektutivni prevod. Predavanje je namenjeno svima koji su zainteresovani za teme obrazovanja, ekologije i životne sredine. Prisutni će imati prilike da učestvuju u diskusiji i razmeni ideja sa profesorom Marcinkovskim i članicama projekta ELIPS (Environmental Identity of Primary School Students in Serbia/Ekološki identitet učenika osnovne škole u Srbiji).
Dr Tomas Marcinkovski je renomirani profesor sa bogatim iskustvom u obrazovanju iz oblasti prirodnih nauka, tehnologije i matematike. Član je tima koji je osmislio upitnik za merenje nivoa učeničke ekološke pismenosti, poznat kao MSELS upitnik. Ovaj upitnik se primenjuje u više zemalja širom sveta uključujući i Srbiju. Shvatanja dr Marcinkovskog o ekološkoj pismenosti dragocena su za edukatore i sve one koji se zalažu za izgradnju održive budućnosti. U Beograd dolazi u sklopu aktivnosti na projektu ELIPS.
Oba skupa, na kojima učestvuje dr Marcinkovski, otvoriće dr Milica Marušić Jablanović, viši naučni saradnik Instituta za pedagoška istraživanja i rukovodilac projekta ELIPS.
Predavanja su besplatna i otvorena za sve zainteresovane.
KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER
O projektu:
Projekat ELIPS (Environmental Identity of Primary School Students in Serbia/Ekološki identitet učenika osnovne škole u Srbiji) ima za cilj da odredi nivo ekološke pismenosti učenika na kraju osnovne škole i da identifikuje karakteristike ekološkog identiteta učenika, kao i ključne faktore koji utiču na formiranje tog identiteta.
Projekat realizuju Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, Fakultet za obrazovanje učitelja i vaspitača, Univerziteta u Beogradu, Prirodno-matematički fakultet Univerziteta u Novom Sadu, Institut za hemiju, tehnologiju i metalurgiju Univerziteta u Beogradu i Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu. Projekat finansira Fond za nauku Republike Srbije, u okviru poziva Identiteti.