EU planira da uvede nove standarde za baterije za električne automobile

Evropska komisija novim merama želi da osigura da sve baterije proizvedene ili uvezene u Evropsku uniju ispunjavaju najstrože zelene kriterijume na svetu.

19/10/2020 autorka: Jovana Stanković
0 izvor: euractiv.com

Evropska komisija planira da ove jeseni predstavi nove propise koji će važiti u svim zemljama Evropske unije kako bi osigurala da su baterije proizvedene u Evropi ili uvezene u nju „najzelenije na planeti“, rekao je potpredsednik Evropske komisije Maroš Šefčovič za EURACTIV.

Plan je da nova pravila budu na snazi od 2023. godine, a Nemačka, koja trenutno predsedava Evropskoj uniji, veoma je zainteresovana za brzo uvođenje novih standarda za baterije za automobile.

Nova evropska uredba o baterijama takođe će nastojati da osigura da baterije proizvedene u Evropskoj uniji koriste sirovine koje mogu da se prate, kao i da se poštuju stroge ekološke i radne norme. Ovi standardi su veoma važni za evropske potrošače koji se sve više okreću električnoj mobilnosti.

Analiza koju je ranije ovog meseca u okviru svoje zelene kampanje objavila grupa Transport i životna sredina pokazuje kako se očekuje da će ove godine električni automobili utrostručiti svoj tržišni udeo u Evropi, u cilju smanjenja emisija ugljen-dioksida u transportu. Dodatno su istakli da standardi Evropske unije vode ka tome da udeo električnih automobila u ukupnoj prodaji do kraja ove godine dostigne 10%, a da se u 2021. godini podigne na 15%.

Evropska komisija novim merama želi da osigura da sve baterije proizvedene ili uvezene u Evropsku uniju ispunjavaju najstrože zelene kriterijume na svetu, zbog čega se uvodi i novi „pasoš baterija“, koji pokazuje poreklo materijala koji se koriste u procesu proizvodnje. Strani proizvođači baterija koji se ne budu pridržavali novih pravila Evropske unije suočiće se sa porezom na emisije ugljenika.

KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER

Kao deo evropskog napora za čistijim vozilima, Evropska investiciona banka obezbedila je finansije za izgradnju niza gigafabrika za baterije na starom kontinentu, koje su inspirisane modelom kompanije Tesla. Plan je da prvu ovakvu fabriku izgradi startap Northvolt u Švedskoj.

Iako je tranzicija na električne vidove transporta deo sveukupnih napora da se smanje emisije gasova sa efektom staklene bašte, aktivisti često ističu zagađenje koje nastaje kroz proces proizvodnje litijum-jonskih baterija, kao i pitanje odlaganja i recikliranja onih baterija koje su završile svoj radni vek. 

U poslednje vreme se beleži sve veći tehnološki napredak na ovom polju, međutim, da bi se uticaj na životnu sredinu zaista minimizovao, neophodno je postaviti stroge standarde sada dok je cela industrija još u povoju.

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR