Svet treba da zauzda klimatske promene i spreči njihove katastrofalne posledice. Ipak, trenutni donosioci odluka nisu preterano uspešni u ovom poduhvatu. A da li biste vi bili? Nova eduktivna, interaktivna igrica prestižne britanske medijske kuće Financial Times pomoći će vam da saznate da li biste kao svetski lider bili efikasniji, odlučniji i bolji od aktuelnih faca na pozicijama.
Vaša titula u igrici The Climate Game jeste globalni ministar za buduće generacije, a osnovni zadatak predstavlja dostizanje neto-nultih emisija do 2050. godine kroz ulaganje u najperspektivnije tehnologije i implementaciju klimatskih politika koje su političari decenijama izbegavali.
Temperatura je već porasla za 1,2 °C, tokom 2021. oslobođene su rekordne količine ugljen-dioksida (36 milijardi tona), vremenski ekstremi su sve suroviji i češći, Amazonska prašuma odumire, korali se suočavaju sa masovnim izblejivanjem, vazduh je veoma zagađen… Situacija u kojoj se čovečanstvo nalazi na početku i tokom vašeg mandata je veoma izazovna.
U svom podvigu održanja porasta srednje globalne temperature na 1,5 °C imaćete pomoć savetnika kojeg sami izaberete.
U igrici treba da zaštitite prirodu i društvo i da smanjite emisije koje dolaze iz energetike, zgradarstva, saobraćaja i industrije kako biste održali uslove na Zemlji pogodnim za život.
Igrica ima tri runde: od 2022. do 2025, od 2026. do 2030. i od 2031. do 2050. Kako navode sami kreatori, napori koje učinite u narednoj deceniji su od suštinske važnosti.
Da li ćete postaviti solarne panele duž auto-puteva? Ili pak zabraniti tradicionalno meso, a proteine u ishrani nadomestiti insektima? Da li ćete ulagati u bio-gorivo za avijaciju, zeleni vodonik ili pošumljavanje dronovima? Kada ćete zabraniti prodaju automobila na dizel i benzin?
KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER
U svakoj rundi imate nekoliko izbora koji imaju različit doprinos borbi protiv klimatskih promena. Na vama je da se odlučite za one sa najvećom korisnošću, a najmanjim troškovima.
Naravno, treba da budete oprezni kada je reč o donošenju kontroverznih propisa npr. onih koji bi mogli da izazovu ozbiljno poskupljenje dobara i usluga kao što je uvođenje visoke cene emitovanog ugljenika. Ne želite da se stanovništvo pobuni.
Financial Times je igricu napravio u saradnji sa Međunarodnom agencijom za energetiku (IEA) i informaciono-tehnološkom kompanijom Infosys. Njihov zajednički cilj jeste da edukuju javnost o problemu klimatskih promena.