Smanjenje cene baterija za 56 % u naredne tri godine, novi pogonski sistem za Model S koji će mu omogućiti da dostigne brzinu od 200 milja na sat, uklanjanje kobalta iz baterija, kao i izgradnja nove fabrike za proizvodnju baterija, samo su neki od planova koje je Ilon mask izložio na ovogodišnjem „Danu baterija”
On je istakao da je kompanija već u prošlosti želela da u potpunosti eliminiše kobalt, iako je njegova koncentracija u baterijama koje Tesla koristi veoma niska. Umesto katoda od kobalta, okrenuće se proizvodnji katoda od nikla, što će izazvati i promenu u ceni – baterije sa katodama od nikla su za oko 15 % jeftinije od onih sa kobaltom.
Mask je dodao i da nije određen tačan datum kada će Tesla prestati da koristi kobalt, ali da će baterije svakako pojeftiniti jer je kompaniji prioritet da napravi automobile koje ljudi mogu da priušte.
KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER
Planovi o smanjenju cena baterija vode bitnijem cilju, a to je, po Maskovim rečima, proizvodnja električnog automobila čija će cena biti 25.000 dolara, kao i da će godišnje proizvoditi 20 miliona vozila, ali da će sve to biti moguće tek za tri godine.
Električni automobil po ceni od 25.000 dolara predstavljaće znatan iskorak u razvoju tehnologije, jer će sa tom cenom on biti jeftiniji od mnogih novijih automobila iste klase čiji je pogon na benzin. Time će verovatno mnogo više ljudi kupovati električne automobile, što će pozitivno uticati na ublažavanje klimatskih promena.
Takođe, ovako značajno smanjenje cena baterija unaprediće ceo sektor obnovljivih izvora energije zato što će smanjti troškove skladištenja, koji su jedna od najvećih prepreka električnoj mreži koja se zasniva isključivo na čistoj energiji.
Pre nešto više od godinu dana, Mask je najavio da bi kompanija mogla da se uključi u posao rudarstva minerala koje koriste u baterijama za svoja električna vozila. Na „Danu baterije” je ovo i potvrdio, naglasivši da je kompanija Tesla obezbedila prava na ležište litijumske gline površine 10.000 hektara u Nevadi, za koje kaže da sadrži dovoljno litijuma da svi američki automobili postanu električni.
“Dan baterije” je ove godine održan na otvorenom prostoru, a svi prisutni sedeli su u automobilima, održavajući fizičku distancu. Mask i drugi izlagači obraćali su se investitorima i akcionarima, a oni su u svojim automobilima trubili kako bi pokazali da odobravaju reči govornika.