Proizvodnja električnih automobila koštaće isto kao i proizvodnja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2024. godine, što će znatno ubrzati prelazak na korišćenje automobila na baterije, pokazuje novo istraživanje investicione banke UBS.
Istraživanje koje je sprovedeno zasnovano je na analizi baterija sedam najvećih proizvođača. Ono je pokazalo da cena baterije čini između četvrtine i dve petine troškova celog vozila, a gotovo isključivo ih proizvode istočnoazijske kompanije kao što su južnokorejski LG Chem, japanski Panasonic i kineski rival CATL.
Rezultati istraživanja pokazuju da se očekuje da će troškovi baterija pasti ispod 100 dolara po kilovat-satu do 2022. godine, što bi mogla da bude ključna prekretnica u automobilskoj industriji, nakon koje bismo mogli da očekujemo da proizvođači veliki deo resursa preusmere na proizvodnju električnih automobila.
„Zaista neće biti mnogo razloga da nakon 2025. kupite automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem“, rekao je jedan od analitičara UBS-a.
KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER
Iako entuzijasti za električna vozila u poslednje vreme tvrde da su ukupni troškovi korišćenja električnih automobila već sada jednaki ili čak manji od onih za klasična vozila zbog nižih cena goriva i manjih troškova održavanja, veći inicijalni troškovi još uvek odbijaju veliki broj potrošača.
Na primer, novi folksvagen golf košta oko 22.400 evra, dok će ID-3, prvo električno vozilo kompanije Golf za masovno tržište, koštati preko 33.000 evra.
Međutim, ukoliko se predviđanja iz ove studije pokažu kao tačna, brzina tranzicije ka električnim vozilima nakon 2024. mogla bi da bude znatno veća nego što su pre desetak godina prognozirali i najveći optimisti.