Mesečna karta za javni prevoz od samo 9 evra u Nemačkoj smanjila emisije CO2 za skoro 2 miliona tona

Tokom tromesečnog programa prodalo se preko 52 miliona mesečnih karti po znatno nižoj ceni od uobičajene, a petina kupaca u prošlosti se nije vozila javnim prevozom

02/09/2022 autorka: Jelena Kozbašić
0

Stanovnici (ali i posetioci) Nemačke su tokom leta koristili javni prevoz po ceni od samo 9 evra mesečno. Ovaj tromesečni program rezultovao je smanjenjem emisija gasova sa efektom staklene bašte za 1,8 miliona tona.

To je jednaka količina ugljen-dioksida (CO2) koju u toku godine upije čak 9 miliona stabala drveća, ali je ipak mali deo godišnjih emisija ove države koje iznose skoro 700 miliona tona CO2.

Od 1. juna do kraja avgusta kupljeno je preko 52 miliona mesečnih karti, a jedan od pet kupaca se po prvi put vozio javnim prevozom. Kako je saopštilo Udruženje nemačkih transportnih kompanija, rezovi u štetnim emisijama nastali su, pre svega, zahvaljujući tome što je oko 10% putnika svoje automobile zamenilo javnim prevozom.

Ovog leta mesečna karta za javni prevoz u Nemačkoj koštaće samo 9 evra

Pored niske cene mesečnih karti, korisnicima se dopala i njihova jednostavnost s obzirom na to da nisu postojale komplikacije kao što su različite zone i kategorije – odakle god da su i gde god da idu, trebalo je da plate 9 evra za mesec, a karta je važila neograničeno u regionalnim vozovima, autobusima i tramvajima.

Inače, cilj pojeftinjenja mesečne karte za javni prevoz u Nemačkoj, koje je trajalo do srede ove nedelje, bio je da se smanje potrošnja goriva i troškovi života u kontekstu aktuelnih kriza.

KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER

Eksperiment je vladu koštao preko 2,5 milijarde evra i ne planira se njegovo ponavljanje uprkos tome što se vlasti nalaze pod ogromnim pritiskom naroda da to urade.

Jedan od argumenata za nastavak subvencionisanja javnog prevoza jeste doprinos zaštiti životne sredine, dok protivnici te ideje navode gužve i nemogućnost prevoza bicikala kao razloge da se program ovde ipak zaustavi, a ukazuju i na to da bi usmeravanje novca na subvencije sprečilo razvoj javnog prevoza u ruralnim regijama.

I druge zemlje odlučile su da subvencionišu javni prevoz kako bi obuzdale inflaciju. Tako će u Španiji korišćenje vozova koji saobraćaju na prigradskim linijama i regionalnim linijama udaljenosti manje od 300 kilometara, a kojima upravlja nacionalna železnička kompanija Renfe, biti besplatno od 1. septembra do 31. decembra.

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR