Ovog leta mesečna karta za javni prevoz u Nemačkoj koštaće samo 9 evra

Nemačke vlasti žele da podstaknu razvoj javnog prevoza čime se manje doprinosi klimatskim promenama.

30/05/2022 autorka: Jelena Kozbašić
0

Nemačke vlasti odobrile su smanjenje cene mesečne karte za javni prevoz tokom juna, jula i avgusta na samo 9 evra kako bi istovremeno podstakle građane da manje koriste privatna vozila i olakšale pritisak aktuelne krize na njihove novčanike. 

Ovo je još jedan u nizu poduhvata koje je Nemačka preduzela u cilju smanjenja potrošnje fosilnih goriva u svetlu rata u Ukrajini i velike krize u sektoru energetike. Očekuje se da će mere doprineti ublažavanju posledica velikog talasa poskupljenja koji je pogodio nemačke građane.

Sniženje će posebno osetno biti u Berlinu gde korisnici javnog prevoza izdvajaju i preko 10 puta više novca za mesečnu kartu. Vlada se nada da će, pored redovnih putnika, pojeftinjenje motivisati i ostale stanovnike da svoje automobile u većoj meri zamene tramvajima, autobusima i vozovima i da će se tako podstaći razvoj javnog prevoza čime se manje doprinosi klimatskim promenama.

Mesečna karta moći će da se iskoristi neograničen broj puta u različitim vozilima javnog prevoza, pa i u regionalnim vozovima. Ponudom nisu obuhvaćeni čuveni nemački brzi vozovi, ICE, koji povezuju velike gradove i razvijaju brzinu i do 300 km/h.

Pripreme za 1. jun, kada primena novih cena zvanično počinje, uveliko su u toku. 

Regionalna divizija Nemačke železnice (Dojč Ban – DB) uvodi 50 dodatnih vozova, a verovatno će ih biti uvedeno još 250. Prema nekim procenama, Nemcima će na raspolaganju biti 60 hiljada sedišta više nego što je to uobičajeno slučaj. A biće uposleno i 4 puta više službenika i radnika obezbeđenja, odnosno preko 700 ljudi koji će biti zaduženi da održavaju protok putnika.

KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER

Procenjuje se da će milioni Nemaca iskoristiti pruženu priliku. Međutim, smanjenju cene mesečne karte se ne raduju svi.

Unije železničkih radnika naglašavaju da bi ovo moglo da rezultuje prevelikim interesovanjem što bi dalje izazvalo ogromne gužve u javnom prevozom, kašnjenje i isfrustriranost. Dodatno, nakon što mesečne karte opet poskupe od septembra, javni prevoz bi mogao znatno da izgubi na atraktivnosti, upozoravaju pojedini kritičari.

Vlasti srednjeevropske ekonomske sile takođe planiraju da tokom tri meseca snizi porez na gorivo – i to za 30 centi po litri benzina i 14 centi po litri dizela. Ekonomisti smatraju da bi ove subvencije mogle da dovedu do smanjenja zainteresovanosti Nemaca da se prebace na čistije vidove transporta. Samim tim bi se i podrili prethodno navedeni napori.

Nemačka je inače veliki potrošač gasa i nafte iz Rusije. Kako bi to smanjila, zemlja ubrzava energetsku tranziciju na obnovljive izvore koja je, zbog klimatskih promena, na tom prostoru počela još pre 30 godina, a reforme preživljava i transportni sektor.

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR