Ovaj u potpunosti električni avion mogao bi da poleti norveškim vazdušnim prostorom do 2026.

Razvoj ovog aviona deo je norveškog plana da do 2040. dostigne neto-nulte emisije CO2 kada su u pitanju lokalni letovi.

26/03/2021 autorka: Milica Simonović
0 izvor: designboom.com / photo: Rolls Royce

Brtianski proizvođač luksuznih automobila, Rolls-Royce, u saradnji sa italijanskim proizvođačem aviona Tecnam-om i norveškom aviokompanijom, Widerøe, radi na projektu svog prvog, u potpunosti električnog putničkog aviona pod nazivom P-Volt, koji bi trebalo za pet godina da otpočne sa loklanim letovima u Norveškoj.

Svaki član ovog trojca obezbediće svoju ekspertizu, pa će tako Rolls-Royce biti zadužen za pogon i sisteme za napajanje električnom energijom, Tecnam za dizajn, proizvodnju i sertifikaciju aviona, a Widerøe osiguraće da nova letelica ispuni sve neophodne zahteve aviokompanije.

Rolls-Royce i Tecnam su do sada već sarađivali u ovoj oblasti, što svedoči Tecnam P2010, hibridni laki avion. Ova leleica sa četri sedišta za dobijanje energije koristi kombinaciju električnog Rolls-Royce motora i standardnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem

KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER

Zbog specifičnosti norveške teritorije, Norvežani se u velikoj meri oslanjaju na letenje avionom kako bi putovali svojom zemljom i ova država u velikom obimu koristi vazdušni saobraćaj ne bi li postigla dobru regionalnu povezanost. Zato što kratki letovi imaju veoma veliki uticaj na klimatske promene u poređenju sa ostalim vidovima transporta, cilj Norveške je da do 2040. godine domaći letovi dostignu neto-nulte emisije gasova sa efektom staklene bašte.

P-Volt moći će da smesti devet putnika, biće jeftiniji za upotrebu i proizvodiće manje buke u odnosu na letelice koje koriste fosilna goriva, a izvršni direktor Widerøe aviokompanije, Stein Nilsen, izjavio je za medije da će ova letelica pokazati koliko brzo nove tehnologije mogu da se razvijaju.

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR