Milano ulaže 240 miliona evra u razvoj biciklističkih staza da bi smanjio zagađenje vazduha i saobraćajne gužve

Amsterdam, Barselona, Kopenhagen, Pariz, Montreal i Tokijo samo su neki od gradova prilagođenih vožnji bicikla. Kada se realizuje ambiciozni plan o proširenju biciklističke mreže, i Milano će se pridružiti listi urbanih centara koji su pravi raj za bicikliste.

11/01/2022 autorka: Jelena Kozbašić
0

Čak 80% stanovnika italijanskog grada Milana biće udaljeno manje od jednog kilometra od biciklističke staze kada se završi izgradnja infrastrukture u dužini od 750 kilometara. Prva staza biće izgrađena već ovog leta, dok se okončanje projekta Biciplan Cambio očekuje 2035. godine.

Jedna od osnovnih asocijacija na Italiju, pored pice, mode i sladoleda, jeste i kruziranje na Vespama. Ipak, ova slika bi u Milanu mogla da se promeni, te da zaštitno prevozno sredstvo stanovnika ovog grada postanu bicikli.

Kroz ambiciozni projekat razvoja biciklističke mreže i ulaganje od 240 miliona evra vlasti žele osiguraju prelazak 20% građana na vožnju bicikla nasuprot motornim vozilima. Na taj način smanjilo bi se zagađenje vazduha i saobraćajne gužve. Paralelno bi se povećala i bezbednost učesnika u saobraćaju zato što se biciklisti i vozači automobila ne bi kretali istim saobraćajnicama.

Kako bi izgledali gradovi kada ne bi bilo automobila?

Projekat  Biciplan Cambio ne staje na konstruisanju puteva i parkinga za bicikle – razvoj infrastrukture pratiće korišćenje modernih tehnologija poput senzornog osvetljenja, digitalnih ekrana i optičkih kablova.

Buduća biciklistička mreža će uključivati 4 zelene međugradske staze i 20 gradskih, od čega će 4 biti kružne, a 16 će ih presecati. Neke od postojećih ruta će biti priključene mreži, dok se ostatak gradi od nule. Čak 80% stambenih objekata, ali i bitne institucije i usluge kao što su bolnice, škole, železnica i podzemne transportne linije, biće u radijusu od 1 kilometra od biciklističkih staza. 

Prema rečima Beatriče Ugućioni, milanske odbornice zadužene za mobilnost, cilj plana jeste transformacija Milana u grad u kome stanovnici mogu da voze bicikle po inovativnim i bezbednim stazama kako bi došli do bioskopa, zdravstvenog centra ili mesta susreta. To je, dodala je ona, jedinstveni projekat u Italiji.

KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER

I sama Evropska unija sve više prepoznaje značaj održive mobilnosti te je Evropska komisija nedavno predložila da aktivni vidovi transporta postanu prioritet u 424 najveća grada kao jedno od sredstava za dostizanje neto-nultih emisija.

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR