Kompanija Pinterest nam je obezbedila izvor kreativnosti i inspiracije na internetu na kome možemo naći sjajne recepte, uradi-sam projekte i ideje za oblačenje. Od skoro je ovo virtuelno mesto još pozitivnije s obzirom na to da je zabranjen svaki oblik dezinformacija o klimatskim promenama bez obzira na to da li je osoba koja je napravila post svesna ili nesvesna njegove netačnosti.
Pinterest je tako, kako se navodi u zvaničnom saopštenju, postao jedina velika digitalna platforma koja ima jasne smernice protiv lažnih i obmanjujućih informacija o klimatskim promenama bilo da je reč o sadržaju ili oglasima. Sav sadržaj koji može da naruši dobrobit, bezbednost ili poverenje javnosti se uklanja ili ograničava.
Novim pravilima podleže sadržaj koji negira postojanje ili uticaj klimatskih promena, doprinos ljudi klimatskim promenama ili naučni konsenzus o klimatskim promenama, kao i lažni ili obmanjujući sadržaj o rešenjima ovog problema koja su suprotna nauci.
Pinterest je zabranio i sadržaj koji pogrešno predstavlja naučne podatke kako bi narušio poverenje u klimatologiju i eksperte iz ove oblasti. Banovan je i štetan lažan ili obmanjujuć sadržaj koji se društvenim mrežama širi u vanrednim situacijama kao što su prirodne katastrofe i vremenski ekstremi. A na Pinterestu nema mesta ni za teorije zavere u ovoj oblasti, kao ni za kampanje dezinformisanja.
Ista pravila odnose se i na oglase.
„Pinterest veruje u negovanje prostora koji je pouzdan i istinit za korisnike platforme. Ovaj hrabar potez predstavlja proširenje naših postojećih smernica o dezinformacijama koje smo prvi put razvili 2017. godine kako bismo se pozabavili pogrešnim informisanjem u oblasti javnog zdravlja. Od tada smo smernice ažurirali da bismo se fokus stavili i na nove, rastuće probleme koji dolaze u prvi plan”, objasnila je Sara Broma koja rukovodi politikama u Pinterest-u. Ona je najnoviji podvig kompanije opisala kao još jedan korak u borbi za stvaranje bezbedne zone na mreži.
Uprkos tome što se i druge društvene mreže i sajtovi deklarativno bore protiv neistina o klimatskim promenama i skepticizma, za sada nisu bili preterano uspešni u ovom podvigu, dok je Pinterest veoma odlučan u svom usmerenju – laži i obmane, koje se kose sa naukom, nisu dobrodošle na ovu digitalnu platformu. To su demonstrirali i u doba pandemije kada na Pinterestu niste mogli da pronađete nikakav sadržaj vezan za vakcine zato što je rukovodstvo smatralo da oni nisu relevatna adresa za informisanje o javnom zdravlju.
Dodatno, pretraga ključnih reči kao što je „lek za rak” preusmerava korisnike na odgovarajuće institucije poput Svetske zdravstvene organizacije (SZO).
KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER
Pinterest će svoju digitalnu platformu od laži i obmana u vezi sa globalnim zagrevanjem očistiti u saradnji sa Koalicijom za dezinformacije o klimi i Mrežom za savesno reklamiranje. Zajedno sa njihovim ekspertima, Pinterest će razviti propise utemeljene na najčešćim zabludama koje se sreću u medijima.
Iz kompanije naglašavaju da interesovanje njihovih korisnika za ozelenjavanje života raste i da se u potrazi za načinima kako da inkorporijaju održivost u svoju svakodnevicu često okreću upravo Pinterestu – tako su ljudi ove godine, u odnosu na prošlu, 6 puta više pretraživali savete za nulti otpad, a 4 puta više ideje za reciklažu odeće.
Procenjuje se da Pinterest na mesečnom nivou aktivno koristi preko 430 miliona ljudi.
S obzirom na to da dezinformacije u klimi ozbiljno erodiraju napore naučnika i aktivista da osveste razmere problema porasta srednje globalne temperature, prevencija njihovog objavljivanja je izuzetno važan alat na putu ka karbonskoj neutralnosti.