Jedna od najvećih svetskih kompanija za proizvodnju robe široke potrošnje, Unilever, čije se sedište nalazi u Londonu i Roterdamu, najavila je osnivanje novog fonda iz kog će se finansirati aktivnosti koje umanjuju ili svode na minimum uticaj na klimu.
U planu je i da svaki od 70.000 proizvoda ove kompanije na svojoj etiketi sadrži informacije o tome koliko je gasova sa efektom staklene bašte emitovano tokom njegove proizvodnje i distribucije.
Kompanija koja je poznata po proizvodnji hrane, pića, kozmetike i sredstava za čišćenje, a čiji se proizvodi prodaju širom sveta, u ovaj fond će uložiti oko milijardu evra, kako prenose svetski mediji. Novac iz fonda će se u narednoj deceniji ulagati u pošumljavanje, očuvanje voda i sekvestraciju, odnosno uklanjanje, ugljen-dioksida iz atmosfere.
KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER
Ovi koraci su deo napora da Unilever ispuni jedan ambiciozan cilj, a to je da smanji emisiju gasova sa efektom staklene bašte tako da do 2039. godine postigne neto nulte emisije od proizvodnje i distribucije svojih proizvoda. Treuntno kompanija emituje godišnje oko 100 miliona metričkih tona ugljen-dioksida.
Kako prenosi Gardijan, Unilever se obavezao i da u roku od tri godine njen lanac snabdevanja bude takav da ne zavisi od krčenja šuma, a sirovine koje se najčešće dobijaju na takav način su palmino ulje, kakao, papir, čaj i soja. Za detaljno praćenje lanca snabdevanje koristiće satelitsko praćenje, gelociranje, blokčejn i druge digitalne tehnologije.