Reklame za automobile u Francuskoj moraće da imaju poruke slične onima na kutijama cigareta

Auto-proizvođači koji ne ispoštuju ovo pravilo, koje stupa na snagu 1. marta, mogu da se suoče sa novčanom kaznom i do 50 hiljada evra po emitovanoj reklami.

20/02/2022 autorka: Jelena Kozbašić
0

Od tačke A do tačke B možete stići na različite načine – peške, biciklom, javnim prevozom ili pak – automobilom. Prve tri opcije znatno manje zagađuju vazduh i štete planeti i klimi od poslednje. Stoga će proizvođači automobila u Francuskoj uskoro biti u zakonskoj obavezi da u svojim reklamama promovišu energetski efikasniju i održiviju konkurenciju za kretanje po gradu. Novi propisi stupaju na snagu 1. marta. 

Kao što su na paklici cigareta istaknuti negativni uticaji na zdravlje pušača, tako će i u reklamama automobilske industrije u ovoj zapadnoeveropskoj zemlji biti naznačene pozitivne strane alternativnih vidova transporta. Pravilo će se primenjivati na sve forme oglašavanja: u štampanim medijima, na televiziji, na radiju i na internetu.

Auto-kompanije moći će da biraju između tri slogana: 1) Na kratkim relacijama pešačite ili vozite bickl. 2) Koristite javni prevoz. 3) Razmislite o deljenju vožnje.

Pariz odlučio da se Jelisejska polja pretvore u zelenu oazu

Kada je reč o reklamama u novinama, ovi zeleni pozivi treba da zauzimaju najmanje 7% oglašivačkog prostora. Ispisi tokom televizijskih reklama treba da bude jasno čitljvi i ne smeju da budu prikazani kraće nego što je neophodno da gledalac pročita informaciju sa razumevanjem. Kada je reč o radiju, poruke treba da budu izgovorene razgovetno na kraju reklame.

Proizvođači automobila u svojim reklama takođe treba da prikađu i zvanični hashtag kampanje koji u prevodu glasi Birajte manje zagađujuće vidove transporta. Oni koji se ne povinuju novim pravilima suočiće se sa novčanim kaznama i do 50 hiljada evra po emitovanoj reklami.

Ističe se da njihova svrha, kao i u slučaju paklica cigareta, nije da stigmatizuju vozače već da edukuju javnost.

KLIMA101 NEDELJNI NEWSLETTER

Eko-natpisi u reklamama za četvorotočkaše tek su jedan deo šire kampanje u Francuskoj – automobilska industrija moraće u budućnosti da ističe i emisioni razred vozila tokom oglašavanja kako bi se stanovnici podstakli da biraju modele koji su manje štetni. Od 2028. godine reklamiranje automobila sa visokim emisijama neće biti dozvoljeno, a Evropska komisija želi da zabrani prodaju novih benzinaca i dizeleša do 2035. godine

Ozelenjavanje francuskog saobraćaja seže mnogo dalje od privatnih vozila, pa tako Francuzi mogu da zamene svoje stare automobile za grant od 2500 evra namenjen kupovini električnog bicikla. Kako bi se smanjio štetan uticaj avijacije, zabranjeni su kratki letovi, a u cilju zaštite životne sredine je ograničena i maksimalna brzina u Parizu.

Komentari (0)

OSTAVI KOMENTAR